با اینکه اکثر کسب و کارهای بین المللی، به اهمیت استفاده از علائم تجاری به منظور متمایز کردن محصولاتشان از محصولات رقبا پی برده اند، ولی هنوز اهیمت حمایت از علائم تجاری از طریق ثبت موافقت نامه مادرید را درک نکرده اند.

به همین منظور جهت تسهیل روند ثبت بین المللی و تحصیل حقوق ناشی از آن تعدادی از کشورهای عضو کنوانسیون پاریس اتحادیه بین المللی را جهت حمایت از مالکیت صنعتی در راستای کنوانسیون مزبور تشکیل داده و درآن سیستم مادرید را بعنوان دستورالعمل ثبت بین المللی علائم تجارتی تصویب نمودند.

این سیستم شامل دو معاهده میباشد:

  1. موافقتنامه مادرید مورخ ۱۸۹۱ و پروتکل مرتبط با آن مصوب ۱۹۸۹ و همچنین آئیننامه مشترک می باشد. سیستم مادرید درحال حاضر دارای ۹۱ عضو متشکل از کشورها و دفاتر منطقه ای میباشد.
  2. لازم به توضیح است که درخواست ثبت بین المللی صرفا” از طریق دفاتر مالکیت صنعتی کشورهای عضو سیستم مادرید امکان پذیر بوده و منوط به ثبت در کشور مبداء می باشد.

علامت تجاری (Trademark) چیست؟

یک علامت تجاری، علامت مشخصه ای است که کالاها و یا خدمات مربوط به شخص حقیقی یا حقوقی را متمایز مینماید. منشاء آن نیز به زمانهای قدیم بر میگردد یعنی زمانی که صنعتگران و هنرمندان امضاء و یا مهر مخصوص خود را بر روی محصولات یا آثار هنری خود میگذاردند. در طول سالیان این علامتها سیر تکاملی خود را به سوی حمایت و ثبت علائم تجاری امروزی طی کرده اند.

این سیستم به مصرف کنندگان کمک میکند تا کالا یا خدمات مورد نیاز خود را براساس علامت تجاری خاصی که طبیعت و یا کیفیت آن محصول و خدمت را مشخص میکند انتخاب و خریداری نمایند.

فرایند و شرایط مورد نیاز برای ثبت علامت تجاری تحت موافقتنامه مادرید چگونه است؟

فرایند ثبت علامت تجاری توسط وکیل:

  1. تماس با کارشناسان امور ثبتی
  2. گرفتن وقت حضوری از کارشناسان امور ثبتی برای عقد قرارداد و استعلام هزینه
  3. انعقاد قرارداد و تحویل مدارک به کارشناسان
  4. ثبت نام اولیه و تکمیل فرم های مخصوص
  5. ارسال فرم های تکمیل شده به کشورهای مورد نظر متقاضی
  6. دریافت پاسخ از کشور مورد نظر (رد یا قبول ثبت)
  7. ارسال فرم برای ثبت نهایی علامت تجاری
  8. ارائه گواهینامه بین المللی

شرایط ثبت علامت تجاری توسط وکیل:

  1. علامت مورد نظر متقاضی داخل ایران به ثبت رسیده باشد.
  2. در صورت عدم ثبت علامت میتوانید به قسمت ثبت برند، لوگو و نام تجاری مراجعه کنید.
  3. داشتن کارت بازرگانی

مراحل ثبت علامت تجاری بین المللی توسط وکیل

  1. شما نیاز به وقت مشاوره حضوری با وکیل متخصص و کارشناسان امور ثبتی را دارید.
  2. پس از گرفتن وقت حضوری با وکیل، جزئیات علامت تجاری را برای وکیل شرح داده و در صورت لزوم وکالتنامه وکیل را امضاء می کنید.
  3. در این مرحله وکیل مراحل قانونی ثبت علامت تجاری را انجام خواهد داد.

مدارک لازم برای ثبت علامت تجاری بین المللی توسط وکیل

  1. علامت مورد نظر متقاضی داخل ایران به ثبت رسیده باشد.
  2. در صورت عدم ثبت علامت میتوانید به قسمت ثبت برند، لوگو و نام تجاری مراجعه کنید.
  3. داشتن کارت بازرگانی

مشاوره حقوقی

با بهترین و متخصص ترین وکیل در موضوع مربوطه مشاوره بگیرید. مشاوره حقوقی تلفنی، حضوری و آنلاین می‌باشد.

انتخاب وکیل

وکیل متخصص را با توجه به تخصص، سابقه، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و حق الوکاله جستجو و انتخاب کنید.

تنظیم اوراق قضایی

دادخواست، شکواییه و لایحه را با وکیل مربوطه و بصورت تخصصی تنظیم و ارجاع دهید. با قیمت ثابت اقدام کنید

ارزیابی و بررسی پرونده

در سایت ما پرونده و نیاز حقوقی خود را ارسال و منتظر دریافت پیشنهادهای کاری و مالی از طرف وکلا باشید.

فهرست